Menu

Wycieczka do Torunia

12 czerwca dzieci wraz z opiekunami wybrały się na wycieczkę. Tym razem wyruszyliśmy tropem Krzyżaków i zawędrowaliśmy do Torunia rodzinnego miasta Mikołaja Kopernika. Tam zwiedziliśmy Stary Rynek a w nim: Krzywą Wieżę, Ratusz, Pomnik Kopernika, Dwór Artusa, Kościół Św. Janów oraz ruiny zamku krzyżackiego. Przewodnik opowiedział nam wiele legend w tym „Legendę o dwóch skłóconych braciach”, „Legendę o kocie”, „Legendę o piernikach zwanych Katarzynkami” oraz „Legendę o Żabach”. Widzieliśmy także pomnik pieska Filusia, jeden z najczęściej odwiedzanych pomników, z którym związane są następujące przesądy jeśli potrzemy jego ucho będziemy mieć szczęście, ogon poznamy wielka miłość, a melonik zdobędziemy z łatwością wszelką wiedzę. Każda z grup obejrzała seans w planetarium, oraz udała się do Muzeum Piernika gdzie według starożytnego przepisu własnoręcznie wykonała ozdobne pierniki. Po tak wielu wrażeniach zadowolone a zarazem zmęczone przedszkolaki zjadły zasłużony posiłek i wiele z nich w drodze powrotnej zasnęło.